Regulamin współpracy

1. Dane firmy:
Klementyna Krysiak Fotografika
Gen. Andersa 16, 42-100 Kłobuck
NIP: 5742064707 | REGON: 380042350
tel: 516 064 123 | e-mail: kontakt@krysiakfoto.pl

2. Regulamin wykonania usługi fotograficznej dostępny jest publicznie na stronie oraz Facebooku fotografa. Regulamin jest dokumentem, z jakim obowiązek ma zapoznać się Klient przed wykonaniem usługi. Decyzja o skorzystaniu z usług fotografa i uiszczenie zadatku równoznaczne są z akceptacją regulaminu. Jego nieprzeczytanie nie zwalnia z konsekwencji, jakie za sobą niesie.

3. Swoją klasyczną ofertę sesji zdjęciowych podzieliłam na pakiety. Pełny opis usług wraz z cennikiem znajduje się na mojej stronie internetowej: https://krysiakfoto.pl/.

4. Przed umówieniem się na sesję należy zapytać o dostępność terminu. Wynagrodzenie za wykonanie usługi płatne jest w dwóch etapach: zadatek płatny przelewem lub osobiście w ustalonej wysokości oraz pozostała kwota płatna gotówką w dniu sesji. Wpłacając zadatek akceptuje się tym samym regulamin sesji. Rezerwacja terminu następuje po wpłacie zadatku. W przypadku braku wpłaty zadatku w wyznaczonym terminie, rezerwacja zostaje anulowana, a termin ponownie ogólnodostępny. W sytuacji wypadku losowego, choroby lub złej pogody (sesje plenerowe), istnieje możliwość przeniesienia zadatku na poczet sesji w innym dostępnym terminie (w ciągu kolejnych 2 miesięcy). Zadatek przepada, jeśli:
– klient przekłada termin sesji więcej niż raz,
– klient nie zjawi się na sesji: nie poinformuje fotografa lub zgłosi nieobecność później niż 2 dni przed zarezerwowanym terminem.

W przypadku chęci całkowitego odwołania sesji fotograficznej Klient zobowiązuje się̨ poinformować́ fotografa najpóźniej 7 dni przed planowanym terminem. Inaczej zadatek nie zostanie zwrócony. Fotograf zobowiązuje się̨ zwrócić wpłacony zadatek w przypadku odwołania sesji ze swojej winy.

Dane do przelewu:
Klementyna Krysiak Fotografika
Gen. Andersa 16, 42-100 Kłobuck
27 1020 5558 0000 8902 3254 3106
W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko oraz datę sesji

5. Zdjęcia w formie cyfrowej oddaję w formacie jpg. Klient otrzymuje dokładnie taką ilość fotografii, jaką zakupił. Nie ma możliwości otrzymania „reszty” zdjęć lub plików RAW. Klient może dokupić dodatkowe zdjęcia z sesji oraz foto-produkty (fotoobraz, fotoksiążka, itp.), ich cena podawana jest po sesji lub w momencie wyboru zdjęć. W przypadku dokupienia dodatkowych zdjęć obowiązuje zasada: najpierw następuje płatność za dodatkowe ujęcia, dopiero później je obrabiam. Bardzo proszę o sprecyzowanie, ile sztuk zdjęć domawiacie. Przypominam, że im dłużej czekacie z zapłatą, tym bardziej oddala się termin oddania Wam gotowego materiału. Czas na obróbkę zdjęć z sesji liczony jest od dnia dokonania wpłaty za dodatkowe ujęcia.

6. Wykonując obróbkę zdjęć polegam na własnym zmyśle estetyki. Dotyczy to m.in. zamiany kolorowych zdjęć na czarno-białe oraz zakresu i natężenia retuszu. Retusz zdjęć obejmuje cyfrową obróbkę taką jak chwilowe zmiany na skórze np. zadrapania, siniaki, delikatne wygładzenie. Modyfikacje graficzne dotyczą poprawy: jasności, koloru, kontrastu, balansu bieli. Godząc się na udział w sesji zdjęciowej Klient oświadcza, że zapoznał się z moim portfolio, akceptuje sposób mojej pracy oraz styl wykonania i retuszu zdjęć. Zabrania się ingerencji w treść oraz strukturę zdjęć włączając w to przetwarzanie elektroniczne, zmiana kolorystyki, kadrowanie, stosowanie filtrów. Jeśli Klient ma wytyczne, co do koloru bądź innego wizualnego aspektu zdjęcia, należy to zgłosić po wybraniu zdjęć. Retusz jednej sesji może trwać nawet kilka-kilkanaście godzin. Zdjęcia retuszuję w takiej kolejności, w jakiej otrzymuję Wasz wybór. Jeśli potrzebujecie gotowych zdjęć „na już”, za dodatkową dopłatą wyślę Ci je na email w ciągu 48 godzin, a odbitki będą do obioru w ciągu 2-4 dni roboczych. Nie retuszuję odrostów na włosach i paznokciach, nie prasuję ubrań, itp. – proszę o zadbanie o to przed sesją! Wykonanie takiego retuszu lub fotomontażu to dodatkowy koszt 50 zł od zdjęcia.

7. W umowie podaję Wam termin odbioru gotowych zdjęć. Zazwyczaj udaje mi się wyrobić wcześniej, jednak nie zawsze jest to możliwe. Jest to uzależnione od liczby aktualnych zleceń oraz oczekiwania na wydruk, dodatkowo zamówione foto-produkty. Galerię do wglądu i wyboru zdjęć wysyłam Wam do 7 dni roboczych po sesji. Pamiętajcie, że termin oddania materiału liczony jest od momentu Waszego wyboru zdjęć. Jeśli po 14 dniach od momentu wysłania Wam galerii nie dostanę odpowiedzi z wybranymi zdjęciami ani żadnej informacji od Was, wybiorę je sama według mojej subiektywnej oceny. Nie gwarantuję również wtedy oddania gotowego materiału w ustalonym terminie.

8. Sesję studyjną wykonuję dla max. 5 osób. Jest to ściśle związane z ilością miejsca w moim studio. W przypadku sesji dla większej ilości osób, zakres oraz wycena sesji ustalane są indywidualnie. Podczas rezerwowania terminu proszę o podanie informacji, dla ilu osób będzie przeznaczona sesja. Moje domowe studio nie jest za duże, stąd prośba, aby podczas sesji obecne były wyłącznie osoby pozujące do zdjęć oraz, w przypadku dzieci, ich rodzice/opiekunowie. Nie ma problemu, jeśli na sesję indywidualną przyprowadzisz przyjaciółkę/przyjaciela lub kogoś, kto Cię wesprze, jednak w przypadku zdjęć rodzinnych każda dodatkowa osoba powoduje zmniejszenie ilości miejsca potrzebnego mi do pracy. Im więcej dodatkowych osób, tym mniejsze skupienie, zarówno modeli jak i fotografa.

9. Czas trwania sesji podany w pakietach jest orientacyjny. Każdemu z Was staram się poświęcić tyle swojego czasu, ile tylko mogę. Jednak, jak każdy człowiek, mam swoje limity. Czasami, jak w przypadku sesji tematycznych czy weekendowych, organizuję tzw. maratony, czyli sesję jedną po drugiej. Trwają one ściśle określoną ilość czasu, a dodatkowo zawsze biorę pewien „zapas”. Odwiedzacie mnie wtedy po kolei, więc nie mogę pozwolić sobie na opóźnienia. Dlatego osoby, które spóźnią się powyżej 10 minut na mini-sesję lub powyżej 15 minut na sesję z klasycznej oferty, mogą nie zostać obsłużone. Klient powinien pamiętać, że spóźnienie wpłynie na zmniejszenie ilości poświęconego mu czasu. Jeśli wiecie o tym, że coś Wam wypadło i się spóźnicie – zadzwońcie do mnie i wspólnie ustalimy, co robimy dalej. Nie zawsze jestem na Facebooku, żeby Wam odpisać. Szanujmy nawzajem swój czas. Jeśli zjawicie się na sesji przed wyznaczoną godziną, będziecie musieli chwilę poczekać.

10. W kwestii godzin pracy zawsze staram się dopasować do Was lub pogody (plenery). Pamiętajcie jednak proszę, że i ja mam swoje prywatne życie. Pomimo tego, że pracuję w domu, nie poświęcam 100% swojego czasu na pracę. Dlatego w tygodniu staram się pracować od 10:00 do 18:00 (ostatnia godzina sesji to 17:00), a w soboty od 10:00 do 14:00 (ostatnia godzina sesji to 13:00). Na Wasze życzenie mogę wykonać zdjęcia w innych godzinach, ale tylko po odpowiednio wcześniejszej rezerwacji terminu. Dotyczy to również wykonania sesji w niedzielę. W weekendy często wykonuję fotoreportaże z imprez okolicznościowych, stąd w te dni mam ograniczona liczbę terminów na wykonanie sesji z klasycznej oferty. Wyjątkiem są sesje plenerowe, które wykonujemy w godzinach popołudniowych lub późno popołudniowych.

11. Klient ponosi odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone przez dzieci jak i osoby dorosłe podczas sesji zdjęciowej.

12. Klient oraz osoby towarzyszące mogą wejść na tła fotograficzne wyłącznie w czystym obuwiu zmiennym lub bez obuwia. Brak obuwia zmiennego lub odmowa pozowania na boso powoduje odwołanie sesji bez zwrotu zadatku dla Klienta lub doliczenie kosztu czyszczenia tła fotograficznego w wysokości 50 zł.

13. Każda osoba, która od 2018 roku zakupi u mnie sesję/fotoreportaż z regularnej oferty trzeci raz, po jej wykonaniu otrzyma Kartę Stałego Klienta. Wykorzystać ją można przy każdej kolejnej sesji, a uprawnia ona do uzyskania specjalnych rabatów oraz bonusów. Karta ważna jest bezterminowo, a żeby skorzystać z przysługujących bonusów lub rabatów, Klientem (w rozumieniu umowy wykonania sesji) musi być właściciel Karty.

14. Jeśli chcecie sprawić bliskiej osobie prezent w postaci zdjęć, przygotuję dla Was zaproszenie na dowolną sesję (w cenie sesji). W środku vouchera wypisane są imię i nazwisko obdarowanej osoby, rodzaj sesji oraz termin ważności. Bon podarunkowy ważny jest 6 miesięcy. Oznacza to, że w tym czasie obdarowana osoba powinna się ze mną skontaktować i wspólnie ustalimy dogodny termin wykonania zdjęć przed upłynięciem ustalonego czasu. Zawsze proszę również o telefon kontaktowy do obdarowanej osoby, żebym mogła przypomnieć o zbliżającej się dacie ważności. W przypadku przekroczenia terminu wykonania sesji istnieje możliwość przedłużenia go za dopłatą. Zaproszenie nie podlega zwrotowi ani wymianie na gotówkę. Oprócz klasycznych papierowych zaproszeń, oferuję vouchery w formie elektronicznej (wysłane na maila).

15. Czasami zdarza się tak, że przyjeżdżacie do mnie z dalszych stron lub chcecie obdarować kogoś, choć sami nie mieszkacie w Kłobucku lub okolicy. Za dodatkową opłatą istnieje możliwość wysyłki vouchera lub gotowych zdjęć (wysyłka kurierem 18 zł). Bardzo proszę o taką informację w momencie zamawiania sesji/bonu. Swoje zdjęcia możecie odebrać osobiście lub mogę wysłać Wam je kurierem. Odbiór osobisty musi nastąpić w ciągu 30 dni od dnia otrzymania informacji, że produkt jest gotowy. Po okresie 30 dni, nieodebrany produkt końcowy zostaje zniszczony. Całkowity koszt ponownej realizacji produktu pokrywa Klient.

16. Podczas każdej sesji podpisuję z Klientem umowę (zgodną z RODO). Zawarte są w niej Wasze dane kontaktowe, informacje odnośnie sesji, jej warunki oraz Wasza zgoda bądź jej brak na publikację zdjęć w moim portfolio. Przed każdą sesją wysyłam Wam treść umowy do wglądu i zapoznania się, natomiast w dniu sesji umowę mam już wydrukowaną, gotową do wypisania.

17. W galerii na mojej stronie internetowej oraz na Facebooku staram się regularnie publikować po 1-2 zdjęcia z każdej sesji. Nie musisz wyrazić zgody na publikację swoich zdjęć, jednak będzie mi bardzo miło, kiedy tak się stanie. Daje mi to możliwość na zainteresowanie efektami mojej pracy potencjalnych Klientów. W końcu Ty też szukając fotografa zapewne przeglądałeś/aś moje portfolio. Jeśli nie wyrażasz zgody na publikację zdjęć, proszę o taką informację już w momencie rezerwacji terminu sesji.

18. Możecie kontaktować się ze mną na 4 sposoby:
– w wiadomości prywatnej na mojej stronie na Facebooku,
– przez formularz na mojej stronie internetowej,
– przez e-mail (kontakt@krysiakfoto.pl),
– telefonicznie (516 064 123).

Nie zawsze mam jednak dostęp do komputera czy telefonu. Na Wasze wiadomości staram się odpowiedzieć najszybciej jak mogę lub piszę Wam, kiedy będę miała na to wolną chwilę. W kwestii kontaktu telefonicznego bywa różnie. Nie zawsze jestem w stanie odebrać, np. podczas trwającej sesji. Bardzo proszę o wysłanie wiadomości SMS. Oddzwonię, jak tylko będę mogła.

19. Zabrania się wykonywania zdjęć prywatnymi aparatami oraz telefonami podczas trwającej sesji zdjęciowej osobom innym niż fotograf. Niezastosowanie się do powyższego paragrafu spowoduje przerwanie sesji bez zwrotu zadatku dla Klienta.

20. Bardzo proszę o nie przychodzenie na sesję z przeziębionymi dziećmi lub będąc chorym! Pracując z noworodkami nie mogę narażać ich zdrowia oraz życia, a o przekazanie infekcji czy wirusa bardzo łatwo. Jeśli macie zastrzeżenia co do stanu zdrowia swojego lub dziecka, proszę o kontakt – sesję przełożymy na inny dogodny termin. Klient lub uczestnik sesji, który stawi się z widocznymi oznakami choroby (m.in. kaszel, katar, gorączka, itp.) może nie zostać obsłużony i poproszony o opuszczenie studio.