Regulamin współpracy

1. Informacje dostępne są publicznie na stronie fotografa. Regulamin współpracy jest dokumentem, z jakim obowiązek ma zapoznać się Klient przed wykonaniem usługi. Decyzja o skorzystaniu z usług fotografa i uiszczenie zadatku równoznaczne są z akceptacją regulaminu. Jego nieprzeczytanie nie zwalnia z konsekwencji, jakie za sobą niesie.

2. Swoją klasyczną ofertę sesji zdjęciowych podzieliłam na 4 pakiety. Pełny opis usług wraz z cennikiem znajduje się na mojej stronie internetowej: https://www.krysiakfoto.pl/ w zakładce OFERTA.

Zdjęcia w formie cyfrowej oddaję w formacie jpg. Klient otrzymuje dokładnie taką ilość fotografii, jaką zakupił. Nie ma możliwości otrzymania „reszty” zdjęć lub plików RAW. Klient może dokupić dodatkowe zdjęcia z sesji oraz fotogadżety (fotoobraz, fotoksiążka, itp.), ich cena podawana jest po sesji lub w momencie wyboru zdjęć.

3. Przed umówieniem się na sesję należy zapytać o dostępność terminu. Płatność za sesję następuje w dwóch etapach: zadatek w ustalonej wysokości (płatność na konto bankowe lub osobiście) w ciągu 3 dni roboczych od dokonania rezerwacji oraz płatność końcowa, czyli uregulowanie pozostałej kwoty w dniu wykonywanej usługi. Płatność osobista możliwa jest tylko gotówką. W przypadku braku wpłaty zadatku w wyznaczonym terminie, rezerwacja zostaje anulowana, a termin ponownie ogólnodostępny. W przypadku nieodbytej sesji zadatek przepada. Istnieje możliwość przełożenia terminu zdjęć jeden raz, w ciągu kolejnych 2 miesięcy (przypadki losowe, zła pogoda podczas plenerów).

Dane do przelewu:
Klementyna Krysiak Fotografika
ul. Gen. Andersa 16, 42-100 Kłobuck
27 1020 5558 0000 8902 3254 3106
W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko oraz datę sesji.

4. Bardzo często po sesji zamawiacie dodatkowe zdjęcia. W tym przypadku obowiązuje zasada: najpierw następuje płatność za dodatkowe ujęcia, dopiero później je obrabiam. Bardzo proszę o sprecyzowanie, ile sztuk zdjęć domawiacie. Przypominam, że im dłużej czekacie z zapłatą, tym bardziej oddala się termin oddania Wam gotowego materiału. Zdjęcia oddaję zarówno w formie elektronicznej (na płycie lub wysłane mailem) oraz wywołane. Czas na obróbkę liczony jest od dnia dokonania wpłaty za dodatkowe ujęcia.

5. W swojej pracy wyznaję zasadę, że „mniej znaczy więcej”. Podczas obróbki zdjęć staram się, aby Wasze zdjęcia były jak najbardziej naturalne. Stosując retusz polegam na własnym zmyśle estetyki. Dotyczy to m.in. zamiany kolorowych zdjęć na czarno-białe oraz zakresu i natężenia retuszu. Rezerwując termin sesji Klient oświadcza, że zapoznał się ze sposobem mojej pracy oraz jej stylem. Jeśli Klient ma wytyczne, co do koloru bądź innego wizualnego aspektu zdjęcia, należy to zgłosić po wybraniu zdjęć. Retusz jednej sesji może trwać nawet kilka-kilkanaście godzin. Proszę Was zatem o cierpliwość. Zdjęcia retuszuję w takiej kolejności, w jakiej wysyłacie mi swój wybór. Jeśli potrzebujecie ich „na już”, przygotuję Wam je w ciągu 5 dni roboczych za dodatkową dopłatą.

6. W umowie podaję Wam termin odbioru gotowych zdjęć do 30 dni roboczych. Zazwyczaj udaje mi się wyrobić wcześniej, jednak nie zawsze jest to możliwe. Jest to uzależnione od liczby aktualnych zleceń oraz oczekiwania na wydruk. Galerię do wglądu i wyboru zdjęć wysyłam Wam do 7 dni roboczych po sesji. Pamiętajcie, że termin oddania materiału liczony jest od momentu Waszego wyboru zdjęć. Jeśli po 14 dniach od momentu wysłania Wam galerii nie dostanę odpowiedzi z wybranymi zdjęciami, wybiorę je sama według mojej subiektywnej oceny. Nie gwarantuję również wtedy oddania gotowego materiału w ustalonym terminie. Często dziwi Was, dlaczego ten termin jest taki długi, skoro macie wybranych “tylko kilka zdjęć”. I tu znów wracamy do poprzedniego punktu dotyczącego retuszu.

7. Sesję studyjną wykonuję dla max. 5 osób. Jest to ściśle związane z ilością miejsca w moim studio. W przypadku sesji dla większej ilości osób, zakres oraz wycena sesji ustalane są indywidualnie. Podczas rezerwowania terminu proszę o podanie informacji, dla ilu osób będzie przeznaczona sesja. Moje domowe studio nie jest za duże, stąd prośba, aby podczas sesji obecne były wyłącznie osoby pozujące do zdjęć oraz, w przypadku dzieci, ich rodzice/opiekunowie. Nie ma problemu, jeśli na sesję indywidualną przyprowadzisz przyjaciółkę/przyjaciela lub kogoś, kto Cię wesprze, jednak w przypadku zdjęć rodzinnych każda dodatkowa osoba powoduje zmniejszenie ilości miejsca potrzebnego mi do pracy. Im więcej dodatkowych osób, tym mniejsze skupienie, zarówno modeli jak i fotografa.

8. Czas trwania sesji podany w pakietach jest orientacyjny. Każdemu z Was staram się poświęcić tyle swojego czasu, ile tylko mogę. Jednak, jak każdy człowiek, mam swoje limity. Czasami, jak w przypadku sesji tematycznych czy weekendowych, organizuję tzw. maratony, czyli sesję jedną po drugiej. Trwają one określoną ilość czasu, a dodatkowo zawsze biorę pewien „zapas”. Odwiedzacie mnie wtedy po kolei, więc nie mogę pozwolić sobie na opóźnienia. Dlatego osoby, które spóźnią się powyżej 10 minut na mini-sesję lub powyżej 15 minut na sesję z klasycznej oferty, mogą nie zostać obsłużone. Klient powinien pamiętać, że spóźnienie wpłynie na zmniejszenie ilości poświęconego mu czasu. Jeśli wiecie o tym, że coś Wam wypadło i się spóźnicie – zadzwońcie do mnie i wspólnie ustalimy, co robimy dalej. Nie zawsze jestem na Facebooku, żeby Wam odpisać. Szanujmy nawzajem swój czas. Jeśli zjawicie się na sesji przed wyznaczoną godziną, będziecie musieli chwilę poczekać.

9. W kwestii godzin pracy zawsze staram się dopasować do Was lub pogody (plenery). Pamiętajcie jednak proszę, że i ja mam swoje prywatne życie. Pomimo tego, że pracuję w domu, nie poświęcam 100% swojego czasu na pracę. Dlatego w tygodniu staram się pracować od 11:00 do 18:00 (ostatnia godzina sesji to 17:00), a w soboty od 11:00 do 14:00 (ostatnia godzina sesji to 13:00). Na Wasze życzenie mogę wykonać zdjęcia w innych godzinach, ale tylko po odpowiednio wcześniejszej rezerwacji terminu. Dotyczy to również wykonania sesji w niedzielę. W weekendy często wykonuję fotoreportaże z imprez okolicznościowych, stąd w te dni mam ograniczona liczbę terminów na wykonanie sesji z klasycznej oferty.

10. Bardzo często odwiedzacie mnie całymi rodzinami. W studio mam wiele mebli, akcesoriów i dodatków do zdjęć, m.in. tła, oświetlenie, gadżety. Wiele rzeczy przyciąga uwagę dzieci, a ich ciekawość jest oczywista. Proszę jednak, abyście zwrócili uwagę, co robi Wasza pociecha w momencie, kiedy ja wykonuję zdjęcia. Za szkody wyrządzone przez dziecko odpowiadać będą rodzice. Pamiętajcie, że na sesje studyjne zawsze zabieramy buty zmienne z czystą podeszwą. W innym przypadku zdjęcia będą wykonywane w skarpetkach/rajstopach lub na boso. Na każdym tle, nieważne z jakiego jest materiału i jakiego koloru, pozostają ślady po butach noszonych na dworze, których czasami nie da się usunąć. A i nie każde obuwie pasować będzie do wybranej stylizacji/stroju.

11. Każda osoba, która od 2018 roku zakupi u mnie sesję trzeci lub kolejny raz otrzyma status stałego klienta, a tym samym specjalne bonusy. Więcej informacji udzielę w momencie zamawiania sesji.

12. Jeśli chcecie sprawić bliskiej osobie prezent w postaci zdjęć, przygotuję dla Was zaproszenie na dowolną sesję (w cenie sesji). W środku bonu wypisane są imię i nazwisko obdarowanej osoby, rodzaj sesji oraz termin ważności. Bon podarunkowy ważny jest 3 miesiące. Oznacza to, że w tym czasie obdarowana osoba powinna się ze mną skontaktować i wspólnie ustalimy dogodny termin wykonania zdjęć przed upłynięciem ustalonego czasu. Zawsze proszę również o telefon kontaktowy do obdarowanej osoby, żebym mogła przypomnieć o zbliżającej się dacie ważności. Co w przypadku, kiedy termin ten zostanie przekroczony? Istnieje możliwość przedłużenia go za dopłatą.

13. Czasami zdarza się tak, że przyjeżdżacie do mnie z dalszych stron lub chcecie obdarować kogoś, choć sami nie mieszkacie w Kłobucku lub okolicy. Za dodatkową opłatą, istnieje możliwość wysyłki bonu lub zdjęć (poczta, paczkomat, kurier). Bardzo proszę o taką informację w momencie zamawiania sesji/bonu. Również, jeśli Wasze zdjęcia lub bon ma odebrać inna osoba, proszę o taką informację.

14. Podczas każdej sesji podpisuję z Klientem umowę (zgodną z RODO). Zawarte są w niej Wasze dane kontaktowe, informacje odnośnie sesji, jej warunki oraz Wasza zgoda bądź jej brak na publikację zdjęć w moim portfolio. Przed każdą sesją wysyłam Wam treść umowy do wglądu i zapoznania się, natomiast w dniu sesji umowę mam już wydrukowaną, gotową do wypisania. Link do umowy: UMOWA.

15. W galerii na mojej stronie internetowej oraz na Facebooku staram się regularnie publikować po 1-2 zdjęcia z każdej sesji. Nie musisz wyrazić zgody na publikację swoich zdjęć, jednak będzie mi bardzo miło, kiedy tak się stanie. Daje mi to możliwość na zainteresowanie efektami mojej pracy potencjalnych Klientów. W końcu Ty też szukając fotografa zapewne przeglądałeś/aś moje portfolio. Jeśli nie wyrażasz zgody na publikację zdjęć, proszę o taką informację już w momencie rezerwacji terminu sesji.

16. Możecie kontaktować się ze mną na 4 sposoby:
– w wiadomości prywatnej na mojej stronie na Facebooku,
– przez formularz na mojej stronie internetowej (www.krysiakfoto.pl),
– przez e-mail (kontakt@krysiakfoto.pl),
– telefonicznie (516064123).

Nie zawsze mam jednak dostęp do komputera czy telefonu. Na Wasze wiadomości staram się odpowiedzieć najszybciej jak mogę lub piszę Wam, kiedy będę miała na to wolną chwilę. W kwestii kontaktu telefonicznego bywa różnie. Nie zawsze jestem w stanie odebrać, np. podczas trwającej sesji. Bardzo proszę o pozostawienie wiadomości SMS. Oddzwonię, jak tylko będę mogła.

17. Proszę o nie wykonywanie zdjęć prywatnymi aparatami oraz telefonami podczas trwającej sesji fotograficznej.