Zanim umówisz się na sesję…

1) INFORMACJE NA TEMAT SESJI ZDJĘCIOWYCH.
Informacje dostępne są publicznie na stronie fotografa. Decyzja o skorzystaniu z usług fotografa jest równoznaczna z akceptacją wszystkiego, co zawierają poniższe informacje.

2) ZAKRES USŁUG
Swoją regularną ofertę sesji zdjęciowych podzieliłam na 4 pakiety:
pakiet MINI (5 ujęć fotograficznych w wersji elektronicznej wysłanych na maila), 1 stylizacja, 1 tło, czas trwania sesji ok. 30 min.),
pakiet STANDARD (10 ujęć fotograficznych w wersji elektronicznej nagranych na płytę CD oraz wywołanych w formacie 15×20, 1-2 stylizacje, 1 tło, czas trwania sesji ok. 45 min.),
pakiet MAXI (15 ujęć fotograficznych w wersji elektronicznej nagranych na płytę CD oraz wywołanych w formacie 15×20, 1-3 stylizacje, 2 tła, czas trwania sesji ok. 1-2 godz.),
pakiet PREMIUM (20 ujęć fotograficznych w wersji elektronicznej nagranych na płytę CD oraz wywołanych w formacie 15×20, liczba stylizacji: nieograniczona, 2-3 tła fotograficzne, czas trwania sesji do 3 godz., zdjęcia wykonane w studio, plenerze lub w domu Klienta).

Cena zależna jest od danego pakietu. Każdy pakiet może zostać wykonany zarówno w studio, jak i w plenerze. W pakiecie PREMIUM wykonam również zdjęcia w formie lifestyle, czyli u Was w domu. Klient otrzymuje dokładnie taką ilość fotografii jaką zakupił. Nie ma możliwość otrzymania „reszty” zdjęć, czyli fotografii surowych/obrobionych za darmo. Podczas sesji klient określa, który pakiet zakupuje. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych zdjęć, ich cena podawana jest po sesji lub w momencie wyboru zdjęć.

3) REZERWOWANIE TERMINU.
Przed umówieniem się na sesję należy zapytać o dostępność terminu. Termin jest rezerwowany na trzy dni. W tym czasie należy wpłacić zadatek w wysokości 30% wartości sesji (osobiście lub przelewem). Reszta kwoty płacona jest w dniu wykonania sesji. W razie braku wpłaty, termin jest automatycznie, bez informacji anulowany i wraca do puli terminów dostępnych dla innych. Zadatek jest bezzwrotny. Oznacza to, że w przypadku kiedy odwołacie sesję na mniej niż 7 dni przed jej terminem, nie zostanie on Wam zwrócony. Jeśli w tygodniu przed terminem sesji nadarzy się jakaś nieprzewidziana sytuacja, zadatek upoważnia do jednej zmiany terminu sesji (w ciągu kolejnych 2 miesięcy). W przypadku ponownego (drugiego) odwołania sesji, zadatek przepada. Jeśli odwołacie sesję powyżej 8 dni od planowanej daty jej wykonania, zwracam zadatek. Nie dotyczy to sesji plenerowych, które ze względu na pogodę, mogą zostać przełożone tego samego dnia na inny termin. Na bieżąco jestem wtedy z Wami w kontakcie. W kwestii fotoreportaży termin odwołania sesji ze zwrotem zadatku to co najmniej 28 dni.

Dane do przelewu zadatku:
Klementyna Krysiak Fotografika ul. Gen. Andersa 16, 42-100 Kłobuck 27 1020 5558 0000 8902 3254 3106
W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko oraz datę sesji.

4) DODATKOWE ZDJĘCIA POZA PAKIETEM.
Bardzo często po sesji domawiacie dodatkowe zdjęcia. Nauczona pewnymi sytuacjami, jestem zmuszona wprowadzić zasadę: najpierw następuje płatność za dodatkowe zdjęcia (osobiście lub przelewem), dopiero później je obrabiam. Bardzo proszę o sprecyzowanie, ile dodatkowych zdjęć domawiacie, aby później obyło się bez przykrych niespodzianek dla obydwu stron. Zdjęcia oddaję zarówno w formie elektronicznej (na płycie CD lub wysłane maile) oraz wywołane. Czas na obróbkę liczony jest od dnia dokonania wpłaty za dodatkowe ujęcia.

5) OBRÓBKA ZDJĘĆ.
Z wykształcenia jestem między innymi informatykiem, a moja specjalizacja to grafika komputerowa. Już w szkole średniej fascynowała mnie możliwość edytowania i modyfikacji zdjęć. Na co dzień wyznaję jednak zasadę, że „mniej znaczy więcej”. Staram się, aby Wasze zdjęcia były jak najbardziej naturalne. Retusz jednej sesji może trwać nawet kilka-kilkanaście razy dłużej niż sama sesja (jedno zdjęcie nawet kilka godzin!). Proszę Was zatem o cierpliwość. Zdjęcia retuszuję w takiej kolejności, w jakiej wysyłacie mi swój wybór. Jeśli potrzebujecie ich „na już”, przygotuję Wam je w ciągu tygodnia za dodatkową dopłatą.

6) ODBIÓR GOTOWYCH ZDJĘĆ.
Standardowo podaję Wam termin odbioru za ok. 4 tygodnie od dnia sesji. Zazwyczaj udaje mi się oddać Wam zdjęcia wcześniej, jednak nie zawsze jest to możliwe. Jest to uzależnione od liczby aktualnych zleceń oraz oczekiwania na wydruk. Galerię do wglądu i wyboru wysyłam Wam do 7 dni po sesji (zazwyczaj ok. 2 dni). Pamiętajcie, że termin oddania materiału liczony jest od momentu WASZEGO wyboru zdjęć. Jeśli po 14 dniach od momentu wysłania Wam galerii nie dostanę odpowiedzi z wybranymi zdjęciami, wybiorę je sama według mojej subiektywnej oceny. Nie gwarantuję również wtedy oddania gotowego materiału w ustalonym terminie ok. 4 tygodni. Często dziwi Was, dlaczego ten termin jest taki długi, skoro macie wybranych “tylko kilka zdjęć” po sesji. I tu znów wracamy do poprzedniego punktu. Klient może odebrać końcowy produkt osobiście lub skorzystać z opcji wysyłki. Koszt wysyłki kurierem wynosi 18,00 zł.

7) OSOBY OBECNE NA SESJI.
Sesję studyjną wykonuję dla max. 5 osób. Niestety tylko tyle osób zmieści się jednocześnie w moim studio. W przypadku sesji dla większej ilości osób, zakres oraz wycena sesji ustalane są indywidualnie. W studio posiadam wiele teł (różnej wielkości oraz koloru), dlatego przed każdą sesją proszę Klienta o wybór. Jest on jednak uzależniony od ilości osób pozujących podczas sesji. Podczas rezerwowania terminu proszę o podanie informacji, dla ilu osób będzie przeznaczona sesja. Moje domowe studio nie jest za duże. Stąd też moja prośba, aby podczas sesji obecne były wyłącznie osoby pozujące do zdjęć oraz, w przypadku dzieci, ich rodzice/opiekunowie. Nie ma problemu, jeśli na sesję indywidualną przyprowadzisz przyjaciółkę/przyjaciela lub kogoś, kto Cię wesprze, jednak w przypadku sesji rodzinnych każda dodatkowa osoba powoduje zmniejszenie ilości miejsca potrzebnego mi do pracy. Im więcej dodatkowych osób, tym mniejsze skupienie podczas sesji, zarówno modeli jak i fotografa.

8) PUNKTUALNOŚĆ.
Każdemu z Was staram się poświęcić tyle swojego czasu, ile tylko mogę. Jednak, jak każdy człowiek, mam swoje limity. Inny wymiar czasu poświęcę pracy z dzieckiem, a inny z osobą dorosłą. Czasami jednak, jak w przypadku sesji tematycznych czy weekendowych, organizuję tzw. maratony, czyli sesję po sesji. Trwa ona określoną ilość czasu, a dodatkowo zawsze biorę pewien „zapas”. Odwiedzacie mnie wtedy po kolei, więc nie mogę pozwolić sobie na opóźnienia. Dlatego osoby, które spóźnią się powyżej 10 minut na mini-sesję lub powyżej 15 minut na sesję z regularnej oferty, mogą nie zostać obsłużone. Klient powinien pamiętać, że spóźnienie wpłynie na zmniejszenie ilości poświęconego mu czasu. Jeśli wiecie o tym, że coś Wam wypadło i się spóźnicie – zadzwońcie do mnie i wspólnie ustalimy, co robimy dalej. Nie zawsze jestem na Facebooku, żeby Wam odpisać. Szanujmy nawzajem swój czas.

9) CZAS PRACY.
W tej kwestii zawsze staram się dopasować do Was. Pamiętajcie jednak proszę, że i ja mam swoje prywatne życie. Pomimo tego, że pracuję w domu, nie poświęcam 100% swojego czasu na pracę. Dlatego w tygodniu sesje staram się wykonywać w godzinach od 10:00 do 18:00 (ostatnia godzina sesji to 17:00), a w soboty od 10:00 do 14:00 (ostatnia godzina sesji to 13:00). Na Wasze życzenie mogę taką sesję wykonać w godzinach późniejszych, ale proszę żebyście ją odpowiednio wcześniej umówili. Dotyczy to również sesji niedzielnych (oprócz tematycznych sesji weekendowych).

10) SZKODY.
Bardzo często odwiedzacie mnie całymi rodzinami, wraz ze swoimi pociechami. W moim domowym studio mam wiele mebli, akcesoriów i dodatków do zdjęć, m.in. tła, oświetlenie, gadżety. Wiele rzeczy przyciąga uwagę dzieci, a ich ciekawość jest oczywista. Proszę jednak, abyście zwrócili uwagę, co robi Wasza pociecha w momencie, kiedy ja robię zdjęcie. Za szkody wyrządzone przez dziecko odpowiadać będą rodzice. Pamiętajcie, że na sesje studyjne ZAWSZE zabieramy buty zmienne z CZYSTĄ podeszwą. W innym przypadku zdjęcia będą wykonywane w skarpetkach/rajstopach lub na boso. Na każdym tle, nieważne z jakiego jest materiału i jakiego koloru, pozostają ślady po butach, których czasami nie da się usunąć.

11) STAŁY KLIENT.
Każda osoba, która od 2018 roku zakupi u mnie sesję trzeci lub kolejny raz otrzyma status stałego klienta. Dla takich osób przewidziałam wyjatkową ofertę. Więcej informacji udzielę w momencie zamawiania sesji.

12) BON PODARUNKOWY.
Jeśli chcecie sprawić prezent bliskiej osobie w postaci sesji zdjęciowej, przygotuję dla Was bon podarunkowy na dowolną sesję. W środku wypisane są imię i nazwisko obdarowanej osoby, rodzaj sesji oraz termin ważności. Bon podarunkowy ważny jest 3 miesiące. Oznacza to, że w tym czasie obdarowana osoba powinna się ze mną skontaktować i wspólnie ustalimy dogodny termin wykonania sesji przed upłynięciem ustalonego czasu. Zawsze proszę również o telefon kontaktowy do obdarowanej osoby, żebym mogła przypomnieć o zbliżającej się dacie ważności. Co w przypadku, kiedy termin ten zostanie przekroczony? Istnieje możliwość przedłużenia go za dopłatą.

13) ODBIÓR ZDJĘĆ LUB BONU.
Czasami zdarza się tak, że przyjeżdżacie do mnie z dalszych stron lub chcecie obdarować kogoś, choć sami nie mieszkacie w Kłobucku lub okolicy. Za dodatkową opłatą, istnieje możliwość wysyłki bonu lub zdjęć, również zagranicę (poczta, paczkomat, kurier). Bardzo proszę o taką informację w momencie zamawiania sesji/bonu. Również, jeśli Wasze zdjęcia lub bon ma odebrać inna osoba, proszę o taką informację.

14) UMOWA.
Podczas każdej sesji podpisuję z klientem umowę (zgodną z RODO). Zawarte są w niej Wasze dane kontaktowe, informacje odnośnie sesji, jej warunki oraz Wasza zgoda bądź jej brak na publikację zdjęć w moim portfolio. Przed każdą sesją wysyłam Wam treść umowy do wglądu i zapoznania się, natomiast w dniu sesji umowę mam już wydrukowaną, gotową do wypisania.

15) PUBLIKACJA ZDJĘĆ.
W galerii na mojej stronie internetowej oraz stronie na Facebooku staram się regularnie publikować po 1-2 zdjęcia z każdej sesji. Nie musisz wyrazić zgody na publikację swoich zdjęć, jednak będzie mi bardzo miło, kiedy tak się stanie. Daje mi to możliwość na zainteresowanie efektami mojej pracy potencjalnych klientów. W końcu Ty też szukając fotografa zapewne przeglądałeś/aś moje portfolio, zanim się do mnie zgłosiłeś/aś. Jeśli nie wyrażasz zgody na publikację zdjęć, proszę o taką informację już w momencie rezerwacji terminu sesji.

16) KONTAKT.
Możecie kontaktować się ze mną na 4 sposoby:
– w wiadomości prywatnej na mojej stronie na Facebooku,
– przez formularz na mojej stronie internetowej (www.krysiakfoto.pl),
– przez e-mail (kontakt@krysiakfoto.pl),
– telefonicznie (516064123).
Nie zawsze mam jednak dostęp do komputera czy telefonu. Na Wasze wiadomości staram się odpowiedzieć najszybciej jak mogę lub piszę Wam, kiedy będę miała na to wolną chwilę. W kwestii kontaktu telefonicznego bywa różnie. Nie zawsze jestem w stanie odebrać, np. podczas trwającej sesji. Bardzo proszę o pozostawienie wiadomości SMS. Oddzwonię, jak tylko będę mogła.

17) PRZECHOWYWANIE ZDJĘĆ.
W przypadku braku zgody na publikację zdjęć, materiał fotograficzny usuwany jest od razu po oddaniu go Klientowi. Jeśli Klient wyraża zgodę na publikację, zdjęcia z sesji przechowywane są na dysku 12 miesięcy. Istnieje wtedy możliwość dokupienia ujęć lub ponownego wydruku, nagrania na płytę, wysłania na maila.

Proszę o NIE WYKONYWANIE ZDJĘĆ prywatnymi aparatami oraz telefonami podczas trwającej sesji fotograficznej.

Regulamin zostanie na bieżąco aktualizowany.